I Analiza teme - ona se vrši da bi se uočio zahtev teme, tj. težište i materija teme.
Izgled šume u jesen
šume - materija teme
izgled u jesen - težište teme
Jesen pored Drine
Jesen - materija teme
pored Drine - težište teme
Knjiga je najbolji drug
Knjiga - materija teme
je najbolji drug - težište teme
Analiza teme je potrebna da ne bismo promašili temu
II Prikupljanje materijala - da ne bi zadatak bio površan i nedorečen, potrebno je da se prikupi što više materijala za obradu date teme. Kod prikupljanja materijala koristi se: pamćenje, mišljenje, čulna iskustva, emocije i mašta.
III Izrada plana - nakon prikupljanja materijala vrši se selekcija ili odabiranje pojedinosti koje će biti korišćene. Kada se izvrši izbor, pravi se kompozicija ili raspored izabranog materijala. Određuje se šta će biti u uvodu, šta će sve sadržavati razrada i kojom pojedinošću ćemo završiti zadatak (zaključak)
Plan zadatka ili usmenog izlaganja potreban je da bi se ostvarila 3 načela:
1. načelo jedinstva
2. načelo progresije
3. načelo ravnomernosti
IV Provera plana
V Izrada pismenog zadatka ili realizacija isplaniranog - obraća se pažnja na upotrebu svake reči, svake fraze i rečenice, na upotrebu pravopisa i celine koje unose preglednost u zadatku.
Treba izbegavati reči sa opštim značenjem, kao i reči čije bi značenje moglo biti pogrešno upotrebljeno.
VI Provera napisanog - da se isprave eventualne jezičke, pravopisne i stilske greške.
Нема коментара:
Постави коментар